historie
INFORMACE O ZPRACOVÁNÍ A OCHRANĚ OSOBNÍCH ÚDAJŮ PRO TŘETÍ OSOBY

Vážený,

v souvislosti s osobními údaji, které jsme od Vás získali na základě Vašeho pracovněprávního vztahu k příslušnému zaměstnavateli, Vám v souladu s požadavky nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „Nařízení“ nebo též „GDPR“), poskytujeme následující informace:

1.a) Totožnost a kontaktní údaje správce a jeho případného zástupce:
Správcem Vašich osobních údajů pro účely plnění práv a povinnost z pracovněprávního vztahu, jakož i dalších účelů dle bodu 1c) níže, je Váš zaměstnavatel. Totožnost a kontaktní údaje správce jsou tak totožné s kontaktními údaji Vašeho zaměstnavatele uvedené ve Vaší pracovní smlouvě nebo dohodě o práci konané mimo pracovní poměr.

1.b) Kategorie dotčených osobních údajů a zdroj, ze kterého osobní údaje pocházejí:
Kategorie dotčených osobních údajů zahrnují primárně takové, které jsme získali přímo od Vás. Dále zahrnují kategorie dotčených osobních údajů i takové údaje, které jsme získali od zprostředkovatelů zaměstnání, či náboru, anebo od Vašeho předchozího zaměstnavatele, dále případně i ze sociálních sítí či jiných veřejně dostupných zdrojů, kamerové systémy zaměstnavatele, GPS systémy firemních vozidel, výrobních prostředky zaměstnavatele. Kategorie dotčených osobních údajů zahrnuje podle povahy získaných osobních údajů zejména: pohlaví, jméno, příjmení, rodné příjmení, vysokoškolský titul, státní občanství, datum narození, rodné číslo, místo narození, adresu trvalého bydliště, případně korespondenční adresu, identifikační osobní číslo, číslo karty zaměstnance (jsou-li vydány), pracovní e-mailovou adresu, telefonní číslo, údaje o zdravotní pojišťovně, údaje o bankovním spojení, údaje o zdravotním stavu (např. lékařské posudky a prohlídky, výsledky dopravně psychologického vyšetření), údaje o osobním a profesním rozvoji včetně dokladů o dasažené kvalifikaci (např. absolvovaná školení), údaje o kariérním plánování, údaje o absolvovaných pracovnělékařských prohlídkách, další osobní údaje stanovené či vyžadované příslušnými právními předpisy, a dále též i IP adresy, záznamy kamerových systémů, GPS záznamy, záznamy o přestupcích spáchaných svěřeným firemním vozidlem a/nebo o škodních událostech na takových vozidlech, logové záznamy svěřených technických zařízení, pracovní e-mailovou a elektronickou komunikaci.

1.c) Účely zpracování, pro které jsou osobní údaje určeny, a právní základ pro zpracování:
Účelem zpracování Vašich osobních údajů je: i) plnění práv a povinností, které vyplývají z Vašeho pracovněprávního vztahu k zaměstnavateli, ii) splnění resp. dodržení právní povinnosti zaměstnavatele jako správce, iii) poskytování služeb preventivní a/nebo pracovního lékařství pro posouzení pracovní schopnosti zaměstnance, iv) plnění povinností a výkon práv zaměstnavatele jako správce nebo zaměstnance v oblasti pracovního práva a práva v oblasti sociálního zabezpečení a sociální ochrany, a v) určení, výkon nebo obhajobu právních nároků nebo pokud soudy jednají v rámci svých soudních pravomocí, vi) zajištění správy a efektivního využívání výrobních prostředků zaměstnavatele, včetně najatých firemních vozidel. Právním základem pro zpracování Vašich osobních údajů je: i) splnění pracovní smlouvy (případně dohody o práci konané mimo pracovní poměr, ev. jiné smlouvy či dohody související s Vašim pracovněprávním vztahem jako např. Kvalifikační dohody, Dohoda o srážkách ze mzdy, atp.) jejíž smluvní stranou jste jako subjekt údajů a to podle čl. 6 odst. 1 písm. b) Nařízení, a ii) splnění právní povinnosti, která se na správce vztahuje podle čl. 6 odst. 1 písm. c) Nařízení, zejména pak ze zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce v platném znění, zákona č. 435/2004 Sb., zákon o zaměstnanosti, v platném znění, či jiných právních předpisů, a iii) oprávněné zájmy správce či třetí strany podle čl. 6 odst. 1 písm. f) Nařízení.

1.d) Oprávněné zájmy správce nebo třetí strany v případě, že je zpracování založeno na čl. 6 odst. 1 písm. f) Nařízení:
Zpracování Vašich osobních údajů není samo o sobě založeno výlučně na právním základu spočívajícím na tom, že je zpracování nezbytné pro účely oprávněných zájmů správce či třetí strany podle čl. 6 odst. 1 písm. f) Nařízení. Takovýto právní základ zpracování je spojen i s dalšími právními základy zpracování a vychází z účelu uvedeném výše v bodě 1.c) písm. v). Oprávněné zájmy správce nebo třetí strany spočívají zejména: i) v ochraně dobré pověsti správce, ii) administrativní účely, iii) ochrana hospodářských zájmů a majetkových práv, iv) obrana proti možné žalobě ze strany zaměstnance (např. neplatnost rozvázání pracovněprávního vztahu), v) uplatnění práv a povinností z již ukončeného pracovněprávního vztahu (např. nemoci z povolání, nároky z pracovních úrazů, atp.)., vi) zahájení či vedení správního, soudního anebo rozhodčího řízení, vii) doložení kvalifikace příslušným orgánům a institucím. Za třetí stranu se považuje: i) kterýkoliv ze subjektů, který je členem Skupiny EUROVIA CS či koncernu VINCI nebo skupiny PORR, ii) osoba, u které je dán právní zájem, případně naléhavý právní zájem pro určení, výkon nebo obhajobu právních nároků (např. poškozená osoba, pojišťovna, atp.).

1.e) Případné příjemce nebo kategorie příjemců osobních údajů:
Případným příjemcem Vámi poskytnutých osobních údajů může být společnost EUROVIA CS, a. s., nebo kterákoliv z jejích dceřiných společností, společnosti v rámci Skupiny EUROVIA CS, jakož i v rámci skupiny VINCI, jíž je Skupina EUROVIA CS součástí, a případně zpracovatelé osobních údajů. Případným příjemcem osobních údajů mohou být též příslušní zaměstnanci společností SILASFALT z oblasti útvaru personalistiky a mezd. Dále mohou být příjemcem Vašich osobních údajů i organy veřejné moci (zejm. státní orgány, např. ministerstva, soudy, exekutoři, notáři, policie, správní úřady apod.), poskytovatelé pracovnělékařských služeb, Okresní správy sociálního zabezpečení, Úřady práce, Inspekce práce, Zdravotní pojišťovny, Pojišťovny. Avšak orgány veřejné moci, které mohou získávat osobní údaje v rámci zvláštního šetření v souladu s českým právem, se za příjemce nepovažují.

1.f) Případný úmysl správce předat osobní údaje do třetí země nebo mezinárodní organizaci a existenci či neexistenci rozhodnutí Komise o odpovídající ochraně nebo, v případech předání uvedených v čl. 46 Nařízení nebo čl. 47 nebo čl. 49 odst. 1 druhém pododstavci Nařízení, odkaz na vhodné záruky a prostředky k získání kopie těchto údajů nebo informace o tom, kde byly tyto údaje zpřístupněny. Úmyslem správce není Vámi poskytnuté osobní údaje předat do třetí země ani mezinárodní organizaci.

Dále Vám poskytujeme i následující informace:
2.a) Doba, po kterou budou osobní údaje uloženy, nebo není-li ji možné určit, kritéria použitá pro stanovení této doby; Vaše osobní údaje budou uloženy po dobu stanovenou příslušnými právními předpisy, nejdéle však po dobu, která je nezbytná pro účely, pro které jsou osobní údaje zpracovávány.

2.b) Existence práva požadovat od správce přístup k osobním údajům týkajícím se subjektu údajů, jejich opravu nebo výmaz, popřípadě omezení zpracování, a vznést námitku proti zpracování, jakož i práva na přenositelnost údajů; Jako subjekt údajů máte zejména tato práva: a) požadovat od správce přístup k Vašim osobním údajům podle čl. 15 Nařízení, a b) právo na opravu spočívající v opravě nepřesných osobních údajů a/nebo na doplnění neúplných osobních údajů podle čl. 16 Nařízení, a c) právo na výmaz osobního údaje, který se Vás jako daného subjektu údajů týká a to podle čl. 17 Nařízení, a d) právo, aby správce omezil zpracování a to podle čl. 18 Nařízení. Též máte právo vznést námitku proti zpracování Vašich osobních údajů za podmínek podle čl. 21 Nařízení. Rovněž máte právo na přenositelnost Vašich osobních údajů za podmínek podle čl. 20 Nařízení. Výkon jednotlivých výše uvedených práv můžete uplatnit u Vašeho zaměstnavatele písemně na korespondenční adrese sídla zaměstnavatele, nebo též elektronickou formou na e-mailovou adresu silasfalt@silasfalt.cz. Veškeré informace obsažené v tomto informačním dokumentu, stejně tak jako veškerá sdělení a veškeré úkony podle čl. 15 až 22 a čl. 34 Nařízení, jakož i výkon jednotlivých práv a povinností, Vám správce poskytuje a činí bezplatně. Jsou-li Vaše žádosti zjevně nedůvodné nebo nepřiměřené, zejména protože se opakují, může správce buď: a) uložit přiměřený poplatek zohledňující administrativní náklady spojené s poskytnutím požadovaných informací nebo sdělení nebo s učiněním požadovaných úkonů; nebo b) odmítnout žádosti vyhovět. Správce Vám poskytne na žádost podle čl. 15 až 22 Nařízení informace o přijatých opatřeních, a to bez zbytečného odkladu a v každém případě do jednoho měsíce od obdržení žádosti. Tuto lhůtu je možné v případě potřeby a s ohledem na složitost a počet žádostí prodloužit o další dva měsíce. Též Vás informujeme, že pokud je pravděpodobné, že určitý případ porušení zabezpečení Vašich osobních údajů bude mít za následek vysoké riziko pro práva a svobody fyzických osob, oznámí Vám podle podmínek čl. 34 Nařízení správce toto porušení bez zbytečného odkladu.

2.c) Pokud je zpracování založeno na čl. 6 odst. 1 písm. a) nebo čl. 9 odst. 2 písm. a) Nařízení, existence práva odvolat kdykoli souhlas, aniž je tím dotčena zákonnost zpracování založená na souhlasu uděleném před jeho odvoláním; Zpracování Vašich osobních údajů, pro které nelze využít některý z právních základů (titulů) zpracování výslovně uvedených pod bodem 1.c) i), ii) a iii) výše tohoto informačního dokumentu, jako je např. osobní fotografie, fotokopie řidičského průkazu, fotokopie osvědčení či odborné kvalifikace, či jiné případy (nikoliv však bez výjimky, neboť záleží na konkrétních okolnostech pracovněprávního vztahu každého zaměstnance), a takovéto zpracování Vašich osobních údajů je založeno na Vašem svobodném informovanému souhlasu, kdy máte právo svůj souhlas kdykoli odvolat. Odvoláním souhlasu však není dotčena zákonnost zpracování vycházejícího ze souhlasu, který byl dán před jeho odvoláním.

2.d) Existence práva podat stížnost u dozorového úřadu; Máte právo podat stížnost u dozorového úřadu, kterým je Úřad pro ochranu osobních údajů, IČO: 70837627, sídlem Pplk. Sochora 27, 170 00 Praha 7. Webové stránky úřadu: www.uoou.cz.

2.e) Skutečnost, zda poskytování osobních údajů je zákonným či smluvním požadavkem, nebo požadavkem, který je nutné uvést do smlouvy, a zda má subjekt údajů povinnost osobní údaje poskytnout, a ohledně možných důsledků neposkytnutí těchto údajů; Vámi poskytnuté osobních údaje jsou zákonným požadavkem potřebným pro výkon práv a povinností vyplývajících z Vašeho pracovněprávního vztahu. Vaše příslušné osobní údaje je nutné uvést do pracovní smlouvy (případně dohody o práci konané mimo pracovní poměr, ev. jiné smlouvy či dohody související s Vašim pracovněprávním vztahem jako např. Kvalifikační dohody, Dohody o srážkách ze mzdy, atp.). Neposkytnutí potřebných osobních údajů je neslučitelné se založením pracovněprávního vztahu a s plněním práv a povinností z něho vyplývajících.

2.f) Skutečnost, zda dochází k automatizovanému rozhodování, včetně profilování, uvedenému v čl. 22 odst. 1 a 4 Nařízení, a přinejmenším v těchto případech smysluplné informace týkající se použitého postupu, jakož i významu a předpokládaných důsledků takového zpracování pro subjekt údajů.

Vaše osobní údaje, ani Vy osobně, nejste předmětem automatizovaného rozhodování, ani profilování uvedeném v čl. 22 odst. 1 a 4 Nařízení.

V Ostravě dne 25.5.2018

Silasfalt s.r.o.